57年式オーバルラグトップ 車両価格 $23,995
こういう車を見ると20数年前にカリフォルニアのワーゲンイベントに参加してた時のワクワク感を思いだします。
事故暦、錆無しの極上ベースから仕上げた車です。
エンジンはジーンバーグのベストなパーツを使用しクライドバーグ 自らがビルト。 ビルトしてまだ100マイルも走ってないとの事。 トランスミッションはDKPのオリジナルメンバー スティーブ ビーチャーによって組み付けられてるという事なんでそれだけでもプライスレスな価値があると思います。 エンジンのダイノテストの結果は 186HP@5500 RPM とにかくお金と時間がかかってる車ですので、高い金額だとは思いません。
ENGINE :-
Berg 2110
8:1 CR
Berg Swedish Forged Wedgemate Crank – 82mm
Carrillo Rods – Berg prepped
Heads – Jeff Denham / recently freshened up by Clyde Berg
Berg 310 Cam – custom grind
Berg 1.4 solid shaft Rockers
OEM Thing Shroud
Berg Pulley
Berg Welded Fan
Berg Street Clutch
Berg Sump
New OEM Weber IDA’s Italian
SkatTrak Tall Manifolds
Berg 1 3/4 header and flowmaster muffler
Vertex Magneto – just rebuilt by Vertex
Engine Dyno’ed at 186HP @ 5500 RPM at GBE
TRANSMISSION
Steve Beecher Built (DKP II original member)
3:88 R&P / 4.25-1 first / 2.54-2 second / 1.78-3 third / 1.37 forth
Gusseted – welded case
Berg FTC Mainshaft
Billet Side Covers
Berg mid-mount
RUNNING GEAR:
BRM’s – early rare Japan castings
Firestone tires - 145 front & 205 rear
Porsche 356 brakes & Drums – Drums fully polished
Adjustable rear spring plates
Red Koni shocks
Stock width front beam – Berg Avis adjusters
Sway-Away front sway bar
No comments:
Post a Comment